Financial Education in the Technical Course in Animal Science Integrated into High School: Contribution to Curriculum Integration

Keywords: Financial Education, Emancipatory Training, Professional Education

Abstract

This work aimed to investigate how Financial Education can contribute to curriculum integration in the Integrated Technical Course in Zootechnics. This is a qualitative research,data collection was carried out through systematic fieldwork. The locus for this research was the Rio Pomba campus of the Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Sudeste de Minas Gerais. Four teachers were chosen as participants of the study, according to the analysis of the Pedagogical Project of the Course. The results of this work indicate that teachers believe that Financial Education can contribute to the critical and emancipatory training of students.

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Author Biographies

Eduardo dos Anjos Mota, Instituto Federal do Sudeste de Minas Gerais - Campus Rio Pomba

Mestre em Educação Profissional e Tecnológica pelo Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Sudeste de Minas Gerais. Técnico Administrativo em Educação no Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Sudeste de Minas Gerais, Rio Pomba, Minas Gerais, Brasil.

Marcos Pavani de Carvalho, Instituto Federal do Sudeste de Minas Gerais

Doutor em Educação Matemática pela Universidade Anhanguera de São Paulo. Professor Titular do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Sudeste de Minas Gerais, Rio Pomba, Minas Gerais, Brasil.

Liliane Martinez Antonow, Instituto Federal do Sudeste de Minas Gerais - Campus Rio Pomba

Mestre em Matemática pela Universidade Estadual Paulista. Professora do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Sudeste de Minas Gerais, Rio Pomba, Minas Gerais, Brasil.

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Published
2023-12-23
How to Cite
MOTA, E. DOS A.; CARVALHO, M. P. DE; ANTONOW, L. M. Financial Education in the Technical Course in Animal Science Integrated into High School: Contribution to Curriculum Integration. Revemop, v. 5, p. e202317, 23 Dec. 2023.
Section
Article