Beyond the vicious circle:

time and repetition in Béla Tarr's films under analysis

Keywords: Aethetics, Béla Tarr, Cinema, Gilles Deleuze, Philosophy

Abstract

This article brings an analysis of repetition and time in Béla Tarr's films, with an emphasis upon The horse of Turin. Our analysis is directed to the intensive and positivity inhuman aspect of repetition, exploring it as a procedural mode of Béla Tarr's cinema. Our theoretical sources, besides the books dedicated to the film-maker's work, are philosophilcal writings such as those by Gilles Deleuze and those by Pierre Klossowski.

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Author Biography

Breno Isaac Benedykt, Departamento de Filosofia da Universidade de São Paulo. Bolsista FAPESP (número do processo: 2018/03080-9)
É doutorando em Filosofia pela Universidade de São Paulo, com bolsa FAPESP, sob orientação do Prof. Dr. Celso Fernando Favaretto, na área de concentração de Estética. É formado em Filosofia e em Pedagogia pela Universidade de São Paulo. Mestre em Educação, na área de concentração, Cultura e Educação, pela Universidade de São Paulo, com bolsa FAPESP.

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Published
2021-03-29
Section
Philosophy and art