Deleuze and Artaud

cruelty reverberations

Keywords: Deleuze, Artaud, theater of cruelty, cso

Abstract

We propose to think about the relationship between the French thinker Gilles Deleuze and Antonin Artaud. As the theater of cruelty and the power of organless bodies emerged, Deleuze drew from Artaud the streams of desire for whom art and life form an inseparable dance. It is this power of cruelty that makes both Philosophy and Theater a true Dionysian effervescence, tragic and cruel and pure affirmation of life.

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Author Biographies

Paulo Petronilio Correia, UFF

 Paulo Petronilio Correia é Pós-Doutor em Performances Culturais. Doutor pela UFRGS. Mestre em Literatura pela UFSC, Mestre em Educação pela UFSC. Professor Adjunto IV de Filosofia na UnB. Professor do Programa de Pós-Graduação em Artes Cênicas da UnB/PPGCEN. E-mail: ppetronilio@uol.com.br.

Rodrigo Peixoto Barbara
Rodrigo Peixoto Barbara é graduado em Artes Cênicas pela UFG, Mestre em Performances Culturais e doutorando em Performances Culturais pela UFG. Orientando do Prof. Dr. Paulo Petronilio Correia. E-Mail: rodrigopb_scj@hotmail.com .

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Published
2019-12-24
How to Cite
PETRONILIO CORREIA, P.; PEIXOTO BARBARA, R. Deleuze and Artaud: cruelty reverberations. Ephemera: Revista do Programa de Pós-Graduação em Artes Cênicas da Universidade Federal de Ouro Preto, v. 2, n. 3, p. 125-141, 24 Dec. 2019.
Section
Reverberações / Reverberations