The word in Artaud or the flesh that makes verb

Keywords: word, language, theatre, literature, art

Abstract

The aim of this paper is to discuss the place or places of the word in Antonin Artaud's work, both in theater where he proposes new ways to use it, from sound to spaces of silence, and in literature that, in some way, breaks the boundaries between genres: tale, romance, poetry, letters and others, emphasizing poiesis, creation as the true drive of the spirit. In this sense, it is an approach of Artaud with respect to words, based on the poem Ci-Gît (Here Lies), that rises from three forms of language, namely: normative French, slang and glossolalist emissions.

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Author Biography

Wilson Coelho
Doutor em Literatura Comparada pela UFF, além de poeta, tradutor, palestrante, encenador, dramaturgo e escritor com 20 livros publicados, bem como licenciado e bacharel em Filosofia, Mestre em Estudos Literários pela UFES e Auditor Real do Collège de Pataphysique de Paris. Como professor universitário lecionou disciplinas de filosofia, ética, ciência política, artes e lógica. Assina a direção de 24 espetáculos montados pelo Grupo Tarahumaras de Teatro, com participação em festivais e seminários de teatro no país e no exterior, como Espanha, Chile, Argentina, França e Cuba, ministrando também palestras e oficinas.

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Published
2020-05-01
How to Cite
COELHO, W. The word in Artaud or the flesh that makes verb. Ephemera: Revista do Programa de Pós-Graduação em Artes Cênicas da Universidade Federal de Ouro Preto, v. 3, n. 4, p. 27-47, 1 May 2020.
Section
Reverberações / Reverberations