'Dazzling for have Magnitude'

the aesthetics sonority in “Erê” from Olodum Theater Band

Keywords: sonority, Olodum theater band, Erê staging

Abstract

This article shows the importance given to sonority in Erê staging, from Olodum Theater Band,  as another dramatic element of communication with the public. Through a qualitative nature, an ethnographic type and a descriptive exploratory way, data were collected based on black reference bibliographic review and interview semi-structured with the musical director. It was perceived that the music aesthetics contribute to the communicative development very by presenting and intensifying the dramatic text.

Author Biography

Regia Mabel Freitas, Universidade Federal da Bahia (UFBA)

Régia Mabel da Silva Freitas é doutora em Difusão do Conhecimento (UFBA). Formadora Pedagógica decolonial. Pesquisadora, Palestrante e Organizadora de eventos, livros e periódicos acerca de epistemes negrorreferenciadas (Relações Raciais, com ênfase em Educação Antirracista, atuando em temas como Artes Negras, Culturas Africana e Afro-brasileira, Decolonialidade, Direito Antidiscriminatório e Feminismo Negro) numa perspectiva interseccional enucleando à raça as avenidas identitárias classe, crença, gênero, geração e orientação sexual. Coordenadora do Núcleo Multidisciplinar de Pesquisa e Extensão em Relações Raciais (NUMPERR).

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Published
2020-12-05
How to Cite
FREITAS, R. M. ’Dazzling for have Magnitude’ : the aesthetics sonority in “Erê” from Olodum Theater Band. Ephemera: Revista do Programa de Pós-Graduação em Artes Cênicas da Universidade Federal de Ouro Preto, v. 3, n. 6, p. 168-181, 5 Dec. 2020.