Far beyond Carandiru

indisciplinary processes in theater, imprisonment, and abolition

Resumen

This text presents a historical and conceptual approach to the experiments in the field of performing arts pedagogy carried out in the Carandiru Complex starting in 1940. Drawing parallels with the philosophy of penal abolitionism, the text aims to update some reflections on theater, imprisonment, and abolitionism.

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Biografía del autor/a

Murilo Moraes Gaulês, ECA/USP

PhD student in corporealities, memories and contemporary scenic representations at the Graduate Program in Scenic Arts of the Escola de Comunicação e Artes (PPGAC) of the Universidade de São Paulo, São Paulo, São Paulo, Brazil.

Maria Helena Franco de Araujo Bastos, ECA/USP

Professor at the Graduate Program in Performing Arts at the Escola de Comunicação e Artes (PPGAC) of the Universidade de São Paulo, São Paulo, São Paulo, Brazil.

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Publicado
2024-10-26
Cómo citar
MORAES GAULÊS, M.; BASTOS, M. H. F. DE A. Far beyond Carandiru : indisciplinary processes in theater, imprisonment, and abolition. Ephemera: Revista do Programa de Pós-Graduação em Artes Cênicas da Universidade Federal de Ouro Preto, v. 7, n. 13, 26 oct. 2024.