Contributions, perspectives, and scope of the Journal of Mathematics Education of Ouro Preto - Revemop

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Douglas da Silva Tinti, Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP)

Doutor em Educação Matemática pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC/SP), com período sanduíche na Universidade de Sevilha/Espanha. Mestre em Educação Matemática pela PUC/SP. Especialista em Estatística Aplicada e Licenciado em Matemática pela Universidade Metodista de São Paulo. É professor do Departamento de Educação Matemática (DEEMA) da Universidade Federal de Ouro Preto.

References

APPELBAUM, P.; STATHOPOULOU, C. The taking of Western/Euro Mathematics as reappropriation/repair. Revemop, v. 2, p. e202003, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202003

CHINELLATO, T. G.; JAVARONI, S. L. Vídeos educativos: as potencialidades do seu uso na visão de professores que ensinam Matemática. Revemop, v. 2, p. e202001, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202001

CONTI, K. C.; NUNES, L. M. DE A. Cálculo mental em questão: fundamentação teórica e reflexões. Revemop, v. 1, n. 3, p. 361-378, 2019. DOI: https://doi.org/10.33532/revemop.v1n3a02

CORTES, D. P. DE O.; OREY, D. C. Connecting Ethnomathematics and Modelling: a mixed methods study to understand the dialogic approach of Ethnomodelling. Revemop, v. 2, p. e202011, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202011

COSTA, A. P. DA; SANTOS, M. R. DOS. O estudo de quadriláteros notáveis no livro didático de Matemática: um olhar para a organização matemática. Revemop, v. 1, n. 2, p. 229 – 247, 2019. DOI: https://doi.org/10.33532/revemop.v1n2a4

COSTA, F. DE A.; ALLEVATO, N. S. G. Estudo das funções trigonométricas a partir da Teoria da Aprendizagem Significativa. Revemop, v. 1, n. 1, p. 126 – 142, 2019. DOI: https://doi.org/10.33532/revemop.v1n1a7

CURI, E.; BORELLI, S. S. Indícios de aprendizagens de professores dos anos iniciais do Ensino Fundamental a partir da metodologia Lesson Study. Revemop, v. 1, n. 1, p. 44 – 61, 2019. DOI: https://doi.org/10.33532/revemop.v1n1a3

D’AMBROSIO, U. Ethnomathematics: past and future. Revemop, v. 2, p. e202002, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202002

FERREIRA, M. K. L. Stars in the sky: Pleiades invite plenitude — an ethnomathematics memoir in Central Brazil. Revemop, v. 2, p. e20200, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202004

IGLIORI, S. B. C.; ABAR, C. A. A. P.; DE ALMEIDA, M. V. Continuidade e diferenciabilidade de funções reais: uma proposta de estudo dessas noções com a utilização do computador. Revemop, v. 1, n. 1, p. 24 – 43, 2019. DOI: https://doi.org/10.33532/revemop.v1n1a2

JOHNSON, J. D.; COREY, D. Reaching the 21st century students in the United Arab Emirates: using Ethnomathematics through #Innovation. Revemop, v. 2, p. e202012, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202012

LEMES, J. C.; MARCATTO, F. S. F. Vertentes da pesquisa brasileira sobre a metodologia de jogos nos processos de ensino e de aprendizagem de Matemática nos anais do ENEM. Revemop, v. 2, p. e202016, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202016

LOBO, R. S. Utilizando a Derivada para inferir sobre a velocidade de contaminação do novo Coronavírus: uma possibilidade para as aulas de Cálculo. Revemop, v. 2, p. e202021, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202021

LÓPEZ LEIVA, C. A. Elementary pre-service teachers working in mathematical borders. Revemop, v. 2, p. e202005, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202005

LUZ, C. F. P.; ALENCAR, E. S. de. O Conhecimento especializado do professor que ensina Matemática no manual didático brasileiro do primeiro ano do Ensino Fundamental. Revemop, v. 2, p. e202022, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202022

MAFRA, J. R. E S. Challenging the traditional curriculum by traditional knowledges: from ethnomathematical fieldwork to classroom practices. Revemop, v. 2, p. e202006, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202006

MARTINS, P. B.; CURI, E.; DE SOUZA BORELLI, S. Estudos de Aula nas ações de formação de professores de Matemática: reflexões de uma aula no 6º ano. Revemop, v. 2, p. e202023, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202023

MIRANDA, S. A. A.; OLIVEIRA, P. C. Saberes geométricos mobilizados por estudantes de uma turma do 7º ano na construção de mosaicos em tarefas exploratório-investigativas. Revemop, v. 1, n. 2, p. 285 – 312, 2019. DOI: https://doi.org/10.33532/revemop.v1n2a7

MOREIRA, G. E.; SILVA, J. M. P. DA; LIMA, P. V. P. DE. Revisão sistemática das contribuições de Malba Tahan para a Educação Matemática (2014-2017). Revemop, v. 1, n. 3, p. 379-396, 2019. DOI: https://doi.org/10.33532/revemop.v1n3a03

MOSIMEGE, M. The use of indigenous games in the teaching and learning of Mathematics. Revemop, v. 2, p. e202009, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202009

NETO, J. P. F.; TORISU, E. M. Mapas Conceituais como estratégia de estudo em tempos de pandemia: uma experiência com estudantes de uma escola pública?. Revemop, v. 2, p. e202024, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202024

OWENS, K.; MUKE, C. Revising the history of number: how Ethnomathematics transforms perspectives on indigenous cultures. Revemop, v. 2, p. e202007, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202007

PINHEIRO, R. C.; ROSA, M. Ethnomathematical paths to Financial Educacion: analysing cultural traits of Deaf students. Revemop, v. 2, p. e202010, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202010

PRADHAN, J. B. Cultural artefacts as a metaphor to communicate mathematical ideas. Revemop, v. 2, p. e202015, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202015

REIS, F. S.; ESTEVES, F. R. Contribuições das Tecnologias da Informação e Comunicação à formação de professores de Matemática na modalidade a distância. Revemop, v. 2, p. e202020, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202020

RIBEIRO, S. C. M. G.; PALHARES, P. M. B.; SALINAS, M. J. S. Ethnomathematical study on folk dances: focusing on the choreography. Revemop, v. 2, p. e202014, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202014

ROCHA, A. L.; PINTO, M. M. F. A Modelagem Matemática na educação como recurso na formação crítica dos alunos no Ensino Fundamental. Revemop, v. 2, p. e202017, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202017

ROSA, M.; RAIMUNDI, M. P. V. Uma abordagem etnomatemática para o Currículo Trivium. Revemop, v. 1, n. 1, p. 62 – 84, 2019. DOI: https://doi.org/10.33532/revemop.v1n1artigo4

SANTANA, E. R. S.; CAZORLA, I. M. O Ciclo Investigativo no ensino de conceitos estatísticos. Revemop, v. 2, p. e202018, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202018

SCHEFFER, N. F.; POWELL, A. B. Frações nos livros brasileiros do Programa Nacional do Livro Didático (PNLD). Revemop, v. 1, n. 3, p. 476-503, 2019. DOI: https://doi.org/10.33532/revemop.v1n3a08

SHARMA, T.; SHARMAN, T.; OREY, D. C. Developing mathematical skills and moral behavior through cultural artifacts: a study of math trail activities at Patan Durbar Square in Nepal. Revemop, v. 2, p. e202013, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202013

SOUSA, M. DO C. DE. Conhecimentos sobre ensino de Matemática e formação de professores produzidos em pesquisas no contexto do GPEFCom. Revemop, v. 2, p. e202019, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202019

TRINICK, T.; TAMSIN MEANEY, T. Ethnomathematics and indigenous teacher education: Waka migrations. Revemop, v. 2, p. e202008, 2020. DOI: https://doi.org/10.33532/Revemop.e202008

Published
2020-12-31
How to Cite
TINTI, D. DA S. Contributions, perspectives, and scope of the Journal of Mathematics Education of Ouro Preto - Revemop. Revemop, v. 2, p. 1-8, 31 Dec. 2020.
Section
Expediente & Editorial