Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Current
Archives
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Declaração de Ética e Boas Práticas na Publicação
Contact
Announcements
Submissions
Indexadores
PPG-Letras
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 9 No. 2 (2021): A (trans)formação de educadores de Língua Portuguesa e a Base Nacional Comum Curricular: experiências vivenciadas, práticas (des)construídas e saberes (re)feitos
Vol. 9 No. 2 (2021): A (trans)formação de educadores de Língua Portuguesa e a Base Nacional Comum Curricular: experiências vivenciadas, práticas (des)construídas e saberes (re)feitos
Published:
2021-12-29
Full Issue
RevistaCompleta (Português (Brasil))
A Base Nacional Comum Curricular (BNCC) de Língua Portuguesa e a criticidade na práxis pedagógica: do(s) Letramento(s) Críticos aos Multiletramentos
Michelle Campêlo Costa, Helenice Joviano Roque de Faria, Rosana Helena Nunes, Kleber Aparecido da Silva
16-31
pdf (Português (Brasil))
TEACHING REPRESENTATIONS ABOUT THE NATIONAL COMMON CURRICULUM BASE AND ITS IMPLICATIONS FOR HIGH SCHOOL
Vangela do Carmo Oliveira Vasconcelos, Vanda do Carmo Barbosa Ferreira
32-46
pdf (Português (Brasil))
O ERE em língua portuguesa: estratégias pedagógicas com as TDICS em formação inicial de professores
Gustavo Justino Pamplona, Maiara Coelho Rodrigues, Elizenice de Vasconcelos Peixoto Barros, Geam Karlo-Gomes
47-69
pdf (Português (Brasil))
Teacher training:
mandatory workplacement during the coronavirus pandemic
Sofia Schemes Prodanov, Thami Riva, Lovani Volmer
70-88
pdf (Português (Brasil))
O trabalho com a língua portuguesa no ensino fundamental entre as práticas docentes e a BNCC
Silvio Nunes da Silva Júnior, Lucas Henrique de Omena, Dafhine Alves Silva Santos
89-107
pdf (Português (Brasil))
The Literature teaching in dialogue with the Common National Curricular Base:
Natália Branchi, Izandra Alves
108-125
pdf (Português (Brasil))
THE TEACHING OF LITERATURES IN THE BASE NACIONAL COMUM CURRICULAR OF ENSINO MÉDIO: CRITICAL NOTES
Gabriela Mendes Morais, Rodrigo Corrêa Martins Silva Machado
126-138
pdf (Português (Brasil))
Experiências orais e escritas nas Plenarinhas da Educação Infantil: um guia de formação docente enquanto se propõe a participação infantil (DF, 2013-2021)
Etienne Baldez Louzada, Geovanna Asevedo Lago Barbosa
139-155
pdf (Português (Brasil))
Vitalidade de Língua na Perspetiva da Comunidade de Fala: O caso do Patuá
Szu Yu Lee, Jingwei Zhang
156-173
pdf (Português (Brasil))
Sociocognitive processing of intertextuality: recursion as a tool for linguistic-textual analysis
Ev’Ângela Batista Rodrigues de Barros, Igor Richielli Braga Campos
174-195
pdf (Português (Brasil))
Segmental and Suprasegmental Aspects in Foreign Language Teachers’ Pronunciation Assessment
Diego Oliveira
196-218
pdf (Português (Brasil))
(De)coloniality, culture and productions of identity(ies): the identity of the spanish teacher in brazilian institutions
Naiara de Paiva Vieira
218-234
pdf (Português (Brasil))
As canções como unidade de ensino na sala de aula de Francês como Língua Estrangeira
Priscilla Barbosa de Oliveira Melo
235-253
pdf (Português (Brasil))
Reading class: from the semiotic materiality of the text to symbolic imagination
Laécio Fernandes de Oliveira, Linduarte Pereira Rodrigues
254-277
pdf (Português (Brasil))
FREE FRUITION IN THE LITERARY TEACHING: EDUCATIONAL ADAPTATIONS AND CONTRADICTIONS AT BNCC
Igor D' Aguiar Siqueira de Lemos
278-290
pdf (Português (Brasil))
Caletroscópio
ISSN
: 2318-4574
Qualis Periódicos 2017-2020
: B1
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)